موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

خراشیدگی، ساییدگی و پاره شدن پرده ی بکارت را که همراه با خون مردگی و تورم و یا جاری شدن خون باشد ازاله بکارت گویند.
خراشیدگی، ساییدگی و پاره شدن پرده ی بکارت را که همراه با خون مردگی و تورم و یا جاری شدن خون باشد ازاله بکارت گویند.

منظور از ازاله بکارت چیست؟

از آن جایی که ممکن است پرده بکارت دختران به هر دلیلی از قبیل تجاوز جنسی، افتادن یا پرت شدن، فعالیت سنگین ورزشی یا علل خارجی دیگری از بین برود لذا لازم است که احکام آن به تفکیک مورد بررسی قرار بگیرد.

در صورتی که از بین رفتن پرده بکارت عمدی و با تجاوز جنسی صورت بگیرد دارای مجازات سنگینی خواهد بود که در ادامه به آن اشاره می نماییم.

تماس با وکیل پایه یک دادگستری در مورد پاره شدن پرده بکارت

خراشیدگی، ساییدگی و پاره شدن پرده ی بکارت را که همراه با خون مردگی و تورم و یا جاری شدن خون باشد ازاله بکارت گویند. و نکته قابل ذکر این است که خونریزی دلیل پاره شدن پرده بکارت نیست.

همچنین عدم خونریزی نیز به معنی پاره شدن پرده بکارت در گذشته نمی باشد. در واقع در ابتدای مجرای تناسلی و در مدخل واژن زنانه یک پرده لطیفی وجود دارد که بعد از پاره شدن آن به شکل زوائدی نامنظم دیده می‌شود.

انواع پرده بکارت

این پرده دارای سوراخ مرکزی بوده که انواع گوناگونی دارد. انواع مختلف پرده ی بکارت عبارت اند از:

  1. پرده ی بکارت حلقوی
  2. پرده ی بکارت مثلثی
  3. پرده ی بکارت غربالی
  4. پرده ی بکارت هلالی
  5. پرده ی بدون منفذ که دختران تا زمان بلوغ متوجه ی این وضع خود نمی شوند.

البته باید گفت که بعضی دختران نیز به صورت طبیعی پرده بکارت ندارند.

دیه پاره شدن پرده بکارت چگونه محاسبه می شود؟

در رابطه با دیه پاره شدن پرده ی بکارت دختر مجرد نیز باید گفت: چنانچه پاره شدن پرده بکارت با رضایت خود دختر انجام شود، دیه ی آن ارش البکاره است. گفتنی است در اکثر پرونده ها، ارش البکاره ۲ % دیه ی کامل تعیین شده است. اما اگر این کار بدون رضایت دختر انجام شده باشد، دیه ی دختر همان مهرالمثل خواهد بود.

مشاور حقوقی

رضایت دختر مجنون یا نابالغ که به این عمل رضایت واقعی نداشته، در حکم نارضایتی خواهد بود. اگر فردی به غیر از شوهر، زن را ازاله ی بکارت نماید، ضامن بوده و میزان ارش ازاله ی بکارت، همان مهرالمثل خواهد بود.

چنانچه مردی با زنی به این شرط ازدواج کرده باشد که وی باکره باشد ولی در حقیقت امر، زن باکره نباشد، مرد این حق را دارد که عقد را فسخ نماید یا مابه التفاوت باکره بودن و نبودن را از زن بگیرد. همچنین این حکم برای زنی که  باکره نباشد و پرده ی بکارت خود را ترمیم نموده باشد، اجرا می شود.

تماس با وکیل پایه یک دادگستری در مورد پاره شدن پرده بکارت

چنانچه پس از عقد مشخص شود که زن باکره نبوده، مرد حق فسخ نداشته، مگر این که شرط بکارت نموده باشد.

چنانچه پرده ی دختر با انگشت و یا چیز دیگری پاره شده باشد، اگر موجب پارگی مثانه و عدم ضبط ادرار باشد، به غیر از دیه ی کامل، مهرالمثل هم تعلق می گیرد.

اما اگر منجر به پارگی مثانه نشده باشد، تنها همان مهرالمثل به او تعلق می گیرد و در هر دو حالت اگر این کار توسط اجنبی انجام شده باشد، مطابق قانون مرتکب تعزیر می باشد.

از جهت میزان دیه تفاوتی میان پاره شدن عمدی و غیر عمدی وجود ندارد. بنابر این در هر دو حالت همان مهر المثل می باشد.

ازاله ناقص بکارت

پرده ی بکارت طبق نظر پزشکی قانونی به ۱۲ ناحیه تقسیم شده که در اصطلاح به آن ساعت گویند. در واقع این پرده از یک شروع شده و به دوازده ختم می شود. مثلا پزشکان در گواهی خویش می نویسند: در ساعت ۷ و ۸ پارگی وجود دارد.

طبق قانون، دیه ی ازاله ی ناقص بکارت نیز همان مهرالمثل خواهد بود.

چنان چه در این زمینه سوالی داشتید مشاورین حقوقی و کارشناسان حقوقی ما در موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم در خدمت شما عزیزان هستند . و می توانند در این زمینه به دغدغه های شما پاسخ دهند. 

وکالت و مشاوره تخصصی با وکیل

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

17 پاسخ

  1. اگه دختر و پسری در مجردی با هم رابطه داشته باشن و دختر پرده بکارتش رو از دست بده
    ولی قبل انجام رابطه به هم قول ازدواج داده باشن ولی خانواده دختر یا پسر مخالفت کنن به طوری که دختر و پسر همدیگرو بخوان حکم اون چیه؟

    1. سلام وقت بخیر سوالتون رو واضح بیان نکردید که حکم رابطه این دو را میخواهید بدانید یا این که امکان نکاح بدون اذن پدر وجود دارد و یا شرایط گرفتن دیه پرده بکارت ؟ لطفا برای مشاوره تخصصی با شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ تماس بگیرید و سوال خود را به شکل واضح برای مشاوران ما بیان نمایید تا شما را راهنمایی نمایند.

  2. سلام اگر برای نشان دادن جواب ازمایش تیرویید به دکتر زنان مراجعه کرده باشد ولی باازمایش پاپ اسمیر باعث صدمه به پرده شده باشد وایشان در عقد باشد بازم این قانون پابرجاست؟

    1. سلام وقت بخیر دوست گرامی انجام ازمایش پاپ اسمیر برای دختران باکره انجام نمی شود و اگر از این طریق بکارت شما اسیب دیده باشد امری معمول است

      1. درود و وقت بخیر
        پسر و دختر مدت زمان هشت ماه نامزد و محرم بودن، اما ثبت نکردن تا عقد و عروسی را باهم جشن بگیرن، دوماه قبل جشن با هم رابطه کامل داشتن، بعد خانواده پسر و پسر چند روز قبل عروسی گفتن قباله رو قبول ندارن و بهم زدن الان اون دختر چه کاری میتونه انجام بده؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

        1. سلام وقت بخیر مهریه برای ایشان تعیین شده و عقد رسمی بودند؟ این موضوع نیاز به بررسی جوانب متفاوت داره برای دریافت راهنمایی کامل با شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ در تماس باشید. موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

  3. باسلام
    من دختری مجرد باکره هستم بخاطر فیبروم رحمی به دکتر زنان مراجعه کردم ولی ایشان بدون اینکه از من بپرسند باکره هستم یا نه با معاینه باعث پارگی پرده من شدند، حالا حکمش چیست؟

    1. سلام لطفا برای دریافت مشاوره با کارشناس متخصص مجموعه با این شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ تماس بگیرید.

  4. سلام خسته نباشید.
    ببخشید اگ با رضایت دختر پرده بکارت توسط پسر پاره بشه و بعد از گذشت مدتی دختر پشیمون بشه ایا میتونه شکایت کنه؟ و اگ درصورت شکایت حکم چ چیزی اعلام میشه؟ ممنون میشم اگ راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر لطفا برای انجام مشاوره تخصصی با این شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ تماس بگیرید.

      1. سلام من رابطه داشتم ولی خونم نیومد فک کنم حلقویه احتمال داره پیش دکتر برم معلوم میشه پاره شده

        1. سلام بله در پرده ای حلقوی دخول بدون پارگی بکارت هم تشخیص داده میشه.۰۲۱۵۴۷۶۴ موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

  5. سلام،
    من یه دختر ۱۵ سالم که تا قبل این چیزی راجب رابطه جنسی و اینا نمی دونستم. پسر داییم از همین ناآگاهی استفاده کرده و منو حامله کرده و یه بچه دارم الان باید چیکار کنم؟

    1. سلام.سوال واضح نیست.ایا به زور با شما ارتباط جنسی برقرار کرده اند؟لطفا تماس بگیرید ۰۲۱۵۴۷۶۴ موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

  6. سلام اگر هنگام معاشقه مقداری از نیمی از یک بند انگشت پسر وارد واژن بشه و چند ساعت بعد مقداری خون از واژن بیاد درصورتی که دکتر زنان تشخیص بده که بکارت آسیب دیده اگر اون دختر بره شکایت بکنه پسر مجرم هستش یا خیر؟و اگر مجرم هست مجازاتش چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »