موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

وکیل پایه یک دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع لیسانس یا بالاتر تحصیل کرده است. این شخص در آزمون کانون وکلای دادگستری پذیرفته شده. سپس دوره کارآموزی خود به مدت هجده ماه را به پایان رسانده و پس از آن در آزمون کتبی و شفاهی اختبار  در دو مرحله جدا پذیرفته شده است.

به بیان دقیق‌تر وکیل به شخصی گفته می‌شود که به موجب عقدی که به آن عقد وکالت گفته می‌شود از طرف موکل، مامور به انجام کاری می‌شود. معمولا وکیل طبق قرارداد وکالت، پرونده‌ای را پیگیری و بررسی می‌نماید. شخص وکیل موظف است در حیطه مشخص تمامی فعالیت‌هایی مرتبط با پرونده را به عهده بگیرد.

مشاوره حقوقی

شخص وکیل می‌تواند پرونده‌هایی با موضوعات مختلف بدون هیچ محدودیتی در پذیرش آنها ، قبول کرده و پیگیری و بررسی نماید. این شخص با وجدان و صداقت کار سعی در ایجاد عدالت داشته تا حق هیچ انسانی ضایع نشود.

موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم در راستای احقاق حقوق شما با همکاری وکلای متخصص پایه یک دادگستری در همه زمینه‌های حقوقی حاضر به ارائه خدمات مربوطه می‌باشد.

وکیل کیست؟

واژه وکیل، یکی از اسامی خدای مهربان است و از نام خدا استعاره گرفته شده است. وکالت در لغت به معنی نمایندگی و نیابت است و همچنین مترادف با کلماتی مانند وصی، ولی و یا سرپرست می‌باشد.

اما وکیل در اصطلاح حقوقی، فردی است که از طرف شخص حقیقی یا حقوقی برای انجام اموری انتخاب می‌شود.

باید گفت وکیل تنها برای امور حقوقی و اقامه دعاوی کیفری انتخاب نمی‌شود؛ بلکه در دعاوی غیرحقوقی نیز وکیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وکیل پایه یک دادگستری به واسطه دانش و تجربه خود، تخصص کافی را در دفاع از حقوق موکل خود، چه در نقش متهم یا خوانده و چه در نقش شاکی یا خواهان دارد. به عبارت دیگر، قاضی وظیفه اجرای احکام عادلانه را بر عهده دارد. اما هدف وکیل، اثبات دعوا یا رد آن به نفع موکل خود است و تمام تلاش خود را می‌کند تا هیچ مدرک و سند مرتبط را از دست ندهد.

ماهیت وکالت

ماهیت وکالت در هرحالتی (چه به صورت رسمی و یا غیر رسمی) عقدی است جایز. به طورکلی عقود یا لازم‌اند یا جایز، عقود لازم، عقدی است که طرفین حق فسخ قرارداد را ندارد. مگر طبق چارچوبی که قانون مشخص کرده است و عقود جایز نیز برعکس عقد لازم است.

اگر قراردادی که بین وکیل و موکل به صورت شرط در ضمن قرارداد لازم دیگری بیاید این قرارداد نیز لازم می‌شود. به این صورت طرفین دیگر حق فسخ ندارند. لازم است در تنظیم قرارداد وکالت دقت و تمرکز کافی داشته باشید. 

مطابق ماده ۶۶۰ قانون مدنی بیان می‌دارد “وکالت ممکن است به‌طور مطلق و برای تمام امور موکل باشد یا مقید یا برای امر یا امور خاص.” یعنی زمانی عقد وکالت مطلق است که موضوع آن مشخص نباشد و یا موضوع آن شامل تمامی امور باشد. 

وکیل پایه یک دادگستری تهران

وکیل پایه یک دادگستری در تهران همواره برای پیشبرد پرونده‌های حقوقی موکلین خود می‌کوشند. طبق گفته‌های وکیل پایه یک دادگستری تهران، وجدان کاری باعث گسترده و مستمر شدن عدالت و همچنین کاهش بزهکاری در جامعه می‌گردد.

باید گفت هرکسی می‌تواند بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری اقدام به شکایت و دفاع در مراجع قضایی نماید. اما واضح است که میزان موفقیت وی بدون حضور وکیل کمتر و احتمال شکست در پرونده بسیار بیشتر می‌باشد.

با حضور وکیل پایه یک دادگستری بهترین و موثرترین راه را برای موفقیت پرونده اتخاذ می‌کند. به این صورت که وکیل می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین هزینه از طریق جلوگیری از هزینه‌های اضافی یا خسارات احتمالی مسیر پرونده را به سوی موفقیت آن تغییر دهد. 

دفتر حقوقی فرهنگ تفاهم در تهران که سابقه موفقی در حوزه حقوقی دارد، با در‌اختیار داشتن بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران، متعهد است که پرونده‌های شما را پیگیری و در برابر بی عدالتی از شما دفاع کند.

وکلا پایه یک دادگستری

وظایف وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری با حسن نیت و دارای پشتکار و جدیت همواره سعی در عدالت خواهی به نفع موکلش دارد. وکیل حرفه ای و متخصص فردی است که قبل از قرارداد عقد وکالت ، اقدام به مشاوره حقوقی و شفاف سازی برای موکلش می‌‌نماید.

به عبارت دیگر وکیل پایه یک دادگستری به سبب دانش و آگاهی نسبت به علم حقوق و قوانین مصوب، وظیفه دارد راهکارهای حقوقی و اقدامات لازم برای پرونده را بازگو و شفاف نماید. همچنین مواردی که باید در عقد وکالت به طور واضح و دقیق در حق موکل تعیین شود مانند حق‌الوکاله و نوع عقد و حدود اختیارات را توضیح و مشخص نماید.

اصلی‌ترین وظیفه وکلای دادگستری ارائه بهترین و موثرترین راه حل حقوقی و دفاع همه جانبه برای منافع موکل در فرایند قانونی می‌باشد.

وکلای دادگستری باید نسبت به احقاق حقوق موکل جدی و با وجدان کاری و شرافت، تمامی مهارت‌های خود را به کار ببرند و در همه شرایط پیگیر پرونده موکلین خود باشند.

همان طور که می‌دانید عقد وکالت آن است که یکی از طرفین به موجب قرارداد، طرف دیگر را به نیابت از خودش برای انجام کاری مامور می‌کند. بنابراین وکیل باید در حق موکل صداقت و حسن نیت داشته باشد.

مطابق ماده ۶۶۶ قانون مدنیهر گاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل متوجه شود که عرفاً وکیل مسبب آن محسوب می گردد مسئول خواهد بود.”  به این منظور اگر وکیل  مصلحت موکل را رعایت نکند اقدام وی غیر نافذ است. این تقصیر که باعث خسارت به موکل می‌شود، به عهده وکیل است.

وکلای دادگستری در مراسم تحلیف، سوگند یاد می‌کند که به تمامی وظایف خود عمل کنند.

وظایف وکیل پایه یک دادگستری به طور کلی به شرح زیر است:

  • وکیل پایه یک دادگستری موظف است که هرگونه اقدام لازم را در اسرع وقت انجام دهد چراکه در اکثر پرونده‌ها، اقدام سریع و به موقع موجب موفقیت پرونده می‌شود.
  • وکیل پایه یک ملزم به حضور در کلیه جلسات دادرسی می‌باشد مگر در مواقعی که الزامی برای حضور وی نباشد.
  • دیگر وظیفه وکیل خوب پایه یک دادگستری، اطلاع رسانی و ابلاغ هر حکم یا انجام هر مرحله در روند پیگیری پرونده به موکل خود می‌باشد.
  • وکلای دادگستری موظف‌اند که برای دریافت هرگونه مدرک یا سند مربوطه به موکل خود رسید دهند.
  • وکیل پایه یک دادگستری باید برای حل پرونده‌های موکلین خود، کم‌هزینه ترین و موثرترین راه حل را در نظر بگیرند و همواره منافع موکل خود را اولویت قرار دهند. 
  • دفاع از موکل در مراحل قضایی و جلسات دادرسی، یکی از مهم‌ترین وظیفه هر وکیل دادگستری است . بنابراین وکلا‌ی دادگستری با داشتن مهارت فن بیان باید از موکلین در تمامی جوانب دفاع نمایند.
  • وکیل پایه دادگستری برای دفاع از موکل خود و احقاق حقوق آنان درصورت لزوم باید با طرف درگیر دعوا مذلکره داشته باشد و تمام تلاش خود را برای صرف هزینه کمتر از جانب موکل بنماید.
  • از دیگر وظیفه وکیل آن است که متن قرارداد وکالت را به روشنی و با ذکر تمامی موارد در دو نسخه تنظیم کند.
  • وکیل موظف است بعد از انعقاد قرارداد وکالت، تمامی دادخواست یا شکواییه لازم و مربوط به پرونده را تنظیم کند. و لوایح مربوط به پرونده حقوقی موکل را تنظیم کند.
وکالت و مشاوره تخصصی با وکیل

ویژگی‌های وکیل خوب پایه یک دادگستری

داشتن پروانه وکالت و گذراندن مراحل آزمونی متعدد تنها برای یک وکیل خوب بودن کافی نیست. وکلای خوب دادگستری دارای یک سری ویژگی‌های در زمینه‌های اخلاقی و مهارت و توانایی حقوقی هستند.

علم حقوق به دلیل گستردگی و پیچیدگی‌هایی که دارد باعث شده تا هر وکیلی در یک زمینه خاص تسلط و تخصص داشته باشد. بنابراین یکی از ویژگی‌های وکیل خوب، داشتن تسلط و تجربه کافی در یک زمینه خاص حقوقی است.

ورود به پرونده‌های متعدد و رفت‌وآمد‌های مکرر به دادگاه، دروازه‌های جدیدی را به روی وکیل باز می‌کند که باعث کسب تجربه‌های جدیدی برای وی می‌شود. بدیهی است که هرچقدر تجربه و مهارت های حقوقی یک وکیل بیشتر باشد، درصد موفقیت او در پرونده‌های حقوقی بالاتر است.

بنا بر آنچه که گفته شد، هر وکیل حرفه ای در یک زمینه خاص حقوقی تخصص دارد. حال می‌تواند با مشاوره حقوقی منافع موکل را حفظ کند و در شرایط پیچیده و سخت، بهترین راهکار را ارائه دهد. درنتیجه وکیل پایه یک دادگستری متخصص، به واسطه تجربه‌های متعددش، پرونده های حقوقی خود را بدون بروز هیچ مشکلی به‌پایان می‌رساند.

از دیگر ویژگی‌هایی که یک وکیل خوب دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته حقوق یا فقه و حقوق.
  • داشتن سابقه طولانی در خصوص پرونده‌های حقوقی در زمینه موضوع مورد نظر.
  • احاطه و اشراف کامل به مواد قانونی، اراء وحدت رویه و چگونگی رسیدگی، دادرسی پرونده و مراحل آن.
  • دارا بودن از میزان موفقیت بالا در پروندهای متشابه.
  • داشتن فن بیان قوی و گفتار خوب برای دفاع از حقوق موکل و مدیریت جلسات دادگاه.

برای پیدا کردن یک وکیل باتجربه باید میزان موفقیت‌های در پرونده‌های حقوقی وی را جست و جو کرد. با پرس و جو از دوستان و آشنایان همچنین جست و جو دفاتر وکالتی در سایت های معتبر می‌توان متبحرترین و متخصص‌ترین وکیل پایه یک دادگستری را یافت. 

باید گفت که برای انجام هرچه سریع‌تر امور پرونده، یک وکیل خوب دادگستری باید از احساس مسولیت و تعهد و دلسوزی برخوردار باشد. وکیل به مانند پزشک باید حافظ و امین اسرار و اطلاعات باشد و تحت هیچ شرایطی آن را فاش نکند. همچنین از سرقت یا فاش شدن اسرار موکل جلوگیری نماید.

وکیل خوب پایه یک دادگستری باید نسبت به منافع و حقوق موکل خود همواره دغدغه‌مند باشد و در همه شرایط برای منافع موکلش به پا خیزد. 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر وکیل حرفه ای، داشتن تخصص در زمینه خاص حقوقی است. از آنجا که حرفه وکالت یک شغل دقیق و حساس و بسیار پیچیده می‌باشد؛ عدم تخصص و دانش کافی وکیل، موجب شکست در پرونده موکلش می‌شود.

مهم ترین اصول اخلاقی در امر وکالت، صداقت و راستگویی است که یک وکیل خوب همواره رعایت می‌کند. وکیل پایه یک دادگستری خوب فقط به فکر حق‌الوکاله خود نیست. خود را ملزم به رعایت صداقت می داند و موکلش را در جریان تمام روندها و پستی و بلندی‌های پرونده قرار می‌دهد. 

یک وکیل خوب به واسطه روابط عمومی قوی، می‌­تواند در افزایش سرعت جریان پرونده تاثیر به سزایی بگذارد و موفقیت بیشتری را در روند پرونده ایجاد کند. همچنین وکیلی که دارای روابط قوی باشد، شبکه ای از دوستان و همکاران حرفه ای را برای مشورت دارد که معرفی وکلای دیگر، موکل خود را به آنان متصل کند.

شرایطی که هر وکیل پایه دادگستری داراست به شرح زیر می‌باشد:  

  • باید حداقل مدرک لیسانس در رشته حقوق یا فقه و حقوق داشته باشد.
  • قبولی در آزمون وکالت.
  • گذراندن دوره دوساله کارآموزی وکالت.
  • تأییدیه صلاحیت وی از هر لحاظ علمی، اخلاقی و مذهبی.
  • گذراندن آزمون­های تشریحی و مصاحبه ­های علمی.

باید گفت که هر وکیلی که شرایط بالا را داشته باشد می‌تواند در تمامی زمینه های حقوقی، بدون هیچ محدودیتی قبول پرونده کند و مانعی به لحاظ قضایی برای وی وجود ندارد. 

حوزه های فعالیت وکیل پایه یک دادگستری

همان طور که می‌دانید مسائل قضایی حوزه‌های مختلف و وسیعی دارد. هرکدام از این مسائل پیچیدگی‌هایی دارد که یک وکیل پایه یک دادگستری نمی‌تواند در تمامی زمینه‌های آن تسلط داشته باشد. لازم است که برای هریک از این موضوعات تجربه‌های مختلفی دارا باشد.

هرچند که وکلای دادگستری پس از گذراندن آزمون‌های متعدد و مصاحبه های مختلف می‌تواند در کلیه موضوعات حقوقی ورود کند. اما بهتر آن است که هر وکیلی در یک زمینه خاص مبادرت به وکالت کند.

در بیشتر کشور‌های دیگر، هریک از وکلا در یک حیطه تخصصی تحت آموزش  قرار می‌گیرند و در نهایت با عنوان وکیل متخصص در همان زمینه فعالیت می‌کند. ولی در ایران وکلا دادگستری، به طور تخصصی در یک زمینه خاص حقوقی آموزش نمی‌بینند. اما به طور کلی وکلا در یک یا چند زمینه حقوقی مسلط هستند.  

بنابراین در حالتی کلی برای وکلای پایه یک دادگستری، در خصوص فعالیت حقوقی هیچ محدودیتی وجود ندارد. ولی برای انتخاب بهترین وکیل لازم است تا به دنبال شخصی که در زمینه حقوقی مشخص، دارای تجربه و مهارت است باشیم.

برخی دعاوی یا پرونده هایی که یک وکیل می‌تواند در آن شرکت داشته و به پیگیری و بررسی بپردازد اعم از :

  • وکیل خانواده:

موضوعاتی که به امور خانواده مانند انواع طلاق، حضانت کودک، دریافت مهریه، انحصار وراثت و نفقه، استرداد جهیزیه و غیره مرتبط به وکیل خانواده می‌شود. 

  • وکیل مهاجرت :

    شخصی است که در خصوص مهاجرت و تمامی مسائل و روند مربوط به آن فعالیت دارد.

  • وکیل ملکی:

وکیل ملکی فردی است که در کلیه زمینه دعاوی ملکی مانند تنظیم سند رسمی، وقف، سرقفلی، الزام به اخذ پایان کار و قرارداد اجاره و غیره فعالیت دارد و می‌تواند به شما راهکار ارائه دهد.  

  • وکیل شرکت ها:

اشخاص حقوقی که به دنبال وکیل در زمینه های ثبت شرکت،تشکیل پرونده مالیاتی وضمانت نامه‌های بانک و.. می‌باشند.

  • وکیل چک و سفته:

وکیل چک و سفته می‌تواند در مورد اسناد تجاری و بانکی، رسیدگی به چک و سفته برگشتی شما را راهنمایی کند.

  • وکیل ثبت احوال:

اگر در خصوص تغییر نام و نام خانوادگی احتیاج به مشاوره داشتید و یا تمایل به حذف نام همسر سابق خود از شناسنامه پس از طلاق داشتید یا به مشکلاتی از این قبیل برخورد کردید، مابه شما پیشنهاد می‌کنیم با یک وکیل ثبت احوال مشورت نمایید.

  • وکیل مالیات:

وکیل مالیات می‌تواند در اموری چون مالیات عملکرد، بیمه،حسابرسی و ارزش افزوده به شما مشاوره دهد.

اکنون می‌خواهیم به تعریف دو حوزه از وکلای پایه یک دادگستری به طور اختصار بپردازیم:

وکیل پایه یک دادگستری کیفری :

همان طور که می‌دانید دعاوی کیفری جزیی از دعاوی حقوقی هستند که مستلزم صدور کیفرخواست (چه از نوع دعاوی قابل گذشت چه غیر قابل گذشت) می‌باشند، و به واسطه وکیل کیفری قابلیت پیگیری و رسیدگی دارند. هر فردی برای دفاع از حقوق خود در دعاوی کیفری نیازمند استفاده از وکلای کیفری می‌باشد.

برخی از موضوعاتی که وکیل کیفری می‌تواند به آن ورود کند: دیه، قتل،توهین، تهدید، روابط نامشروع، خیانت در امانت، کلاهبرداری.  

وکیل پایه یک دادگستری وراثت :

در میان مباحث حقوقی ، یکی از موضوعات پرچالش آن بحث ارث و انحصار وراثت می‌باشد. معمولا اکثر افراد درباره نحوه تقسیم ارث و چگونگی گرفتن گواهی انحصار وراثت اطلاع و آگاهی کافی ندارند و به همین دلیل دچار درگیری و اختلاف زیادی در خصوص میزان سهم الارثشان می‌شوند. اینجاست که یک وکیل پایه یک دادگستری وراثت می‌تواند نقش مهمی در تقسیم سهم الارث به طور قانونی و دریافت گواهی انحصار وراثت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را ایفا کند.

وکیل پایه یک دادگستری

خدمات حقوقی وکیل پایه یک دادگستری

هر وکیل پایه یک دادگستری متعهد، هدفش خدمت رسانی می‌باشد. وکیل قابلیت هرگونه اقدام حقوقی برای مشاوره و موکل خود را دارد. 

به طور خلاصه به آن اشاره شده است:

  • تنظیم کردن انواع لایحه ، دادخواست ، شکواییه و قرارداد.
  • قابلیت مشاوره دادن در کلیه موضوعات حقوقی مانند:  کیفری ، ملکی، حقوقی، روابط کارگر و کارفرما.
  • پذیرش انجام انواع پرونده های قضایی.
  • به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن از پرونده های حقوقی شما.

اهمیت حضور وکیل پایه یک دادگستری

مشکلات حقوقی ممکن است برای هریک از ما در جامعه و یا در خانواده رخ دهد. در زمان بروز مشکل، در صورتی که خودمان هیچ آگاهی و اطلاعاتی در خصوص قوانین و مقررات و قواعد حقوقی نداریم، مشاوره با یک وکیل پایه یک دادگستری که بر تمامی قوانین و مقررات و مباحث حقوقی آشنا و مسلط می‌باشد و تجربه کاری هم در این خصوص دارد قطعا می‌تواند کمک تاثیر گذاری به ما کند.

به طور مثال در پرونده‌هایی که مربوط به مهریه می‌باشد و زوجه قصد دارد مهریه خود را از همسرش دریافت کند. اما زوج  در مقابل پرداخت مهریه مقاومت می‌کند و نسبت به پرداخت اقدامی نمی‌کند.

زوجه می‌تواند به وکیل مهریه مراجعه کند تا او از راه قانونی نسبت به دریافت مهریه خود از  زوج اقدام کند.

مطابق اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی بیان می‌شود:

طرفین دعوا در همه دادگاه‌ها حق انتخاب وکیل دارند چنانچه توانایی انتخاب نداشته باشند لازم است تا امکانات لازم را برای انتخاب وکیل فراهم کرد. بنابراین برای دستیابی به حقوق و حق خود هر فردی نیازمند به شخصی مسلط به مراحل قضایی و حقوقی می‌باشد.

قابل توجه است که وکیل تنها برای اقامه دعوا و دفاع از حقوق خود در دادگاه‌ها نمی‌باشد بلکه وکیل به واسطه داشتن دانش و تسلط حقوقی، می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی را برطرف کند. همچنین وکلا می‌توانند در جلوگیری از مشکلات حقوقی ، با ارائه مشاوره به همگان موثر واقع شوند.

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری

فردی که در آزمون وکلای قوه قضاییه پذیرفته می‌شود، وکیل پایه دو دادگستری نامیده می‌شود. همچنین عنوان وکیل قوه قضاییه نیز به وی نسبت داده می‌شود.

از شباهت های وکیل پایه یک و دو، یکسان بودن نحوه برگزاری آزمون و گذراندن دوره کارآموزی است. در نهایت هر دوی آنان موفق به اخذ پروانه وکالت می‌شوند.

یکی از تفاوت‌های وکیل پایه دو دادگستری و پایه یک دادگستری در پذیرش دعاوی حقوقی مختلف است. به این معنا که وکلای پایه یک دادگستری مجاز برای ورود به کلیه دعاوی حقوقی در تمامی زمینه‌های آن می‌باشد. اما در مورد وکیل پایه دو دادگستری چنین نیست و این افراد تحت عنوان وکیل قوه قضاییه می‌توانند در برخی موضوعات حقوقی به فعالیت خود بپردازند.

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

در بسیاری از موارد مشکلات اساسی و پیچیده حقوقی حاصل بی دقتی های بسیار کوچک و پیش پا افتاده است. برای جلوگیری از اینگونه چالش ها عاقلانه ترین پیشنهاد، مشورت با افراد متخصص می‌باشد.

موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم همواره آماده خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف حقوقی به شما عزیزان می‌باشد. خدمات مشاوره حقوقی این موسسه:

درصورت نیاز به مشاوره حقوقی به صورت آنلاین یا حضوری، تلفنی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجرب موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم از طریق شماره پنج رقمی ما ۰۲۱۵۴۷۶۴ در تماس باشد.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران

بهترین وکیل پایه یک دادگستری را باید براساس موضوع هر پرونده تعیین کرد. بنابراین هرفردی براساس موضوع پرونده خاص خود باید به‌دنبال مجرب‌ترین و متخصص‌ترین وکیل درهمان موضوع باشد.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که علاوه بر داشتن دانش قضایی، دارای اخلاق حرفه‌ای و شرافت کاری می‌باشد.

بهترین وکیل شخصی است که توانایی بالا و اعتماد به نفس داشته باشد. این شخص باید بتواند از موکل خود دفاع کند و مهارت کافی در دادخواست نویسی و حضور در جلسات دادگاه را داشته باشد.

از دیگر پارامترهای بهترین وکیل تهران، برخورداری از اعتبار و سابقه‌ی موفق در حوزه پرونده‌های حقوقی است که باید مورد توجه قرار داد. همچنین یک وکیل خوب باید توانایی و مهارت بالا در خصوص تنظیم دادخواست داشته باشد. چراکه بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران کسی است که بتواند با تنظیم یک دادخواست خوب، توجه قاضی پرونده را جلب و با دفاع از حقوق موکل خود، نتیجه پرونده را تغییر دهد.

 باید دقت داشت که هر وکیلی توانایی ورود به کلیه پرونده‌های حقوقی را دارد. اما بهترین وکیل، وکیلی متخصص در یک حوزه خاص حقوقی است. وکیل متبحر باید در گفتار و عمل شجاع باشد. با فن سخنوری، توانایی متقاعد کردن هیئت رسیدگی کننده پرونده را داشته باشد.

سوالات متداول

در تعیین هزینه وکیل پایه یک دادگستری چه مواردی مد نظر قرار می گیرند؟

در تعیین حق الوکاله وکیل مواردی نظیر نوع دعوای مطرح شده اعم از این که کیفری یا حقوقی باشد. میزان پیچیدگی پرونده و روند رسیدگی آن موثر هستند که هم به صورت توافق فی مابین و هم مطابق تعرفه قانونی تعیین می‌شود.

بین وکیل پایه یک دادگستری و کارآموز وکالت تفاوتی وجود دارد؟

بله، وکیل کسی است که دوره ی کارآموزی خود را با موفقیت به پایان رسانده و پروانه وکالت از سوی کانون وکلای دادگستری دریافت کرده است. اما کارآموز وکالت باید دوره خود را نزد یک وکیل سرپرست بگذراند و بعد از اتمام دوره، آزمون اختبار دهد و در صورت قبولی پروانه وکالت دربافت نماید.

کارآموز وکالت می‌تواند مانند وکیل پایه یک دادگستری پرونده دریافت نماید؟

بله، کارآموز تحت نظارت وکیل سرپرست می‌تواند پرونده های حقوقی و کیفری دریافت و کسب درآمد نماید.

وکیل پایه یک دادگستری به تمامی مباحث کیفری و حقوقی آگاهی و تخصص دارد؟

بله، وکیل به تمامی قوانین کیفری و حقوقی تسلط دارد، ولی هر وکیلی نسبت به یک حوزه تخصص و تبحر بیشتری دارد و در آن حوزه بیشتر فعالیت می‌کند.

 در موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم در تمامی حوزه ها وکیل پایه یک دادگستری وجود دارد؟

بله، در موسسه حقوقی ما وکلای مجرب و متخصص در تمامی مباحث حقوقی، کیفری و خانواده حضور دارند و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

 بین مشاوره حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری تفاوت وجود دارد؟

بله، مشاوره صرفا توسط افرادی انجام می‌شود که دانش آموخته رشته حقوق هستند. ولی وکیل ضمن این که در حوزه حقوق دانش آموخته می باشد از سمت کانون وکلای دادگستری پروانه وکالت دریافت کرده است.

چه افرادی می توانند وکیل تسخیری و معاضدتی دریافت کنند؟

در بحث دعاوی کیفری صرفا متهم می‌تواند درخواست وکیل تسخیری نماید. در دعاوی حقوقی هم خواهان هم خوانده می توانند هر دو درخواست وکیل معاضدتی داشته باشند.

بین وکیل تسخیری و معاضدتی تفاوتی وجود دارد؟

بله، وکیل تسخیری صرفا در خصوص دعاوی کیفری فعالیت دارد و از جانب دادگاه حتی اگر فرد درخواست نکند به او داده می‌شود ولی وکیل معاضدتی در حوزه دعاوی حقوقی فعال است و با درخواست فرد به اداره معاضدت کانون و در صورت احراز شرایط مورد نظر داده می‌شود.

تعهد وکیل پایه یک دادگستری به موکل چه نوع تعهدی است؟

تعهد وکیل به موکل خود صرفا تعهد به وسیله است. یعنی وکیل تعهد می‌کند که موکل را برای رسیدن به حق خود یاری رساند. به این معنا که باید در تمامی جلسات دادگاه حضور داشته باشد و از حق موکل با ارائه دلایل درست دفاع نماید.

تعهد وکیل پایه یک دادگستری تعهد به نتیجه می‌تواند باشد؟

 خیر ،تعهد وکیل نسبت به موکل نمی‌تواند تعهد به نتیجه باشد. یعنی به شما تضمین به صدور حکمی دهد که هنوز توسط قاضی صورت نگرفته و صادر نشده است.

وکیل پایه یک دادگستری با وکیل قوه قضاییه فرق دارد؟

بله، وکیل پایه یک دادگستری پروانه وکالت خود را از سوی کانون وکلای دادگستری دریافت کرده.  وکیل قوه قضاییه پروانه خود را از مرکز وکلا قوه قضاییه دریافت می‌کند.  روند آزمون و گرفتن مدرک وکالت از سوی این دو مرکز متفاوت است.

امتیاز این مقاله
۴.۶/۵

موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم با در اختیار داشتن جمعی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران و مشاوران و کارشناسان حقوقی، می‌تواند در تمامی موضوعات حقوقی از حقوق مسلم شما دفاع کند و همچنین از طریق مشاوره حقوقی با وکلای مجرب مجموعه از تضییع حقوق شما جلوگیری نماید.  

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

9 پاسخ

  1. با سلام ازشرکت سهامی خاص طلبی دارم که وفق حکم دادگاه محکوم گردیده و حکم نیز قطعی شده است در استعلام که اجرای احکام کرده هیچ ملکی یا ماشین یا حساب بانکی که در آن پول قابل ملاحضه ایی باشد به نام شرکت وجود ندارد اینک با عنایت به اینکه ظرف مدت یکماه مدیران شرکت لیست اموال معرفی نکرده اند و تقاضای ورشکستگی نیز ننموده اند آیا میشود تقاضای اعمال ماده ۳ برای مدیران شرکت نمود ؟؟؟ لازم به ذکر است سرمایه شرکت را حدودا” شش ماه قبل از بدهکاری از مبلغ ۲۹۱ میلیارد ریال به مبلغ ۱۹ میلیون ریال تقلیل داده اند ممنون میشوم اگر راهکاری دارید بفرمایید تلفن :۰۹۱۲۲۹۴۲۹۸۱

    1. سلام وقت بخیر لطفا برای دریافت مشاوره با این شماره ۰۲۱۵۴۷۶۴ تماس حاصل فرمایید.

  2. سایت شما جروه بهترین سایت های حقوقی هست که بنده روزانه بیش از ۵ الی ۱۰ ساعت از تایممو به مطالعه مقالاتش میگذرونم انشالله موفق باشید

  3. با سلام
    من ضامن دوستم شدم که کامیون گرفته و در ضمن خودش هم ضامن خودش هست با من و الان حساب بانکی و یارانه مرا مسدود و ممنوع الخروج کردن ایا میتوان با تحویل دادن دوستم از پرونده خارج بشم یا راه دیگری هست لطفا راهنمایی بفرمایید
    با سپاس

    1. سلام ضمانت اگر در دادگته باشه با تحویل متهم وثیقه ازاد میشه.موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم ۰۲۱۵۴۷۶۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »