موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

فروش ملک
فروش ملک

در فروش ملک به چه نکاتی توجه کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد فروش ملک یا خانه ای را داشته اید یا حتی قصد خرید ملک و در این بین سوالات زیادی ذهن شما را در گیر کرده و آشفته شده اید که چگونه ملک خود را به فروش برسانید ودر عین حال متحمل ضرر وزیان نشوید.

بحث فروش ملک و واگذاری آن از بحث های کاربردی و جذاب در حوزه حقوق املاک می باشد و پرداختن به آن از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اگر نکات مربوط به آن به درستی رعایت شود اشخاص زیادی را از به دوش کشیدن بار ضرر ناشی از این گونه معاملات نجات می دهد.

بسیاری از اختلافات و پرونده های مطرح در دادگستری و شوراهای حل اختلاف با موضوع ملکی می باشند که در آن ها یا فروشنده ای که قصد فروش ملک خود را داشته ضرر دیده و یا خریداری که قصد خرید داشته است .لذا این بحث به لحاظ عملی نیز از ثمرات بسیار زیادی برخوردار است .
ما نیز در این نوشتار قصد داریم تا شما را با نکات مهم و اساسی فروش ملک آشنا نماییم.

نکات مورد توجه در هنگام فروش ملک

● قیمت ملک خود را درست تعیین کنید.قیمت ملک خود را به‌ قصد سود بیشتر و یا جایی برای دادن تخفیف به مشتری خیلی بالا اعلام نکنید، قیمت بالا می‌تواند اولین مسئله‌ای باشد که خریداران را منصرف کند؛ بنابراین بسیاری از خریداران دست‌ به ‌نقد را قبل از آنکه با شما تماس بگیرند ازدست‌داده‌اید.

تماس با وکیل پایه یک دادگستری در مورد فروش ملک

برخی نیز که به ‌قصد گرفتن تخفیف به شما زنگ می‌زنند تا زمانی که قیمت را به چیزی که خودشان می‌خواهند نرسانند دست از چانه زدن برنمی‌دارند. یادتان باشد اگر تخفیف به‌یک‌باره زیاد اعمال شود می‌تواند این حس را ایجاد کند که شما به پول ملک نیاز داشته‌اید و مشتری بیشتر چانه می‌زند.

● هر معامله‌ای هزینه‌هایی برای خود دارد آن‌ها را فراموش نکنید.
● تمامی قراردادها هزینه‌هایی برای انعقاد خوددارند؛ مثلاً حق مشاور املاک، مالیات و … این هزینه‌ها را فراموش نکنید و قبل از فروش خانه خود برآوردی از آن‌ها داشته باید تا در زمان انعقاد قرارداد با مشکل و سردرگمی مواجه نشوید.

● با خریدار طرح دوستی نریزید و اجازه ندهید تا مسائل کوچک معامله را بر هم بزند.

● با خریدار رفتاری دوستانه داشته باشید اما یادتان باشد او قرار نیست دوست شما باشد، پس رفتاری داشته باشید که کاملاً مؤدبانه و رسمی باشد؛ رفتار خیلی صمیمی می‌تواند شک خریدار را تحریک کرده و او در مورد شما و خانه‌تان قضاوت کند. زمانی که مشتری به خانه شما برای بازدید می‌آید اجازه ندهید ناراحتی‌های کوچک مانع کار شما شوند، کمی تحمل کرده و با او با احترام برخورد کنید.

نکات مهم در فروش ملک

موسسه حقوقی و داوری فرهنگ تفاهم آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی ملکی و معرفی وکیل ملکی متخصص و مجرب به شما عزیزان می باشد.

● خانه را در بهترین شرایط ممکن نشان خریدار دهید. زمانی که خانه شما در هر گوشه‌اش وسایلی پراکنده‌شده‌اند، سرویس بهداشتی که خراب بوده و بویی بد می‌دهد؛ گردوغباری که مدت‌هاست روی یکدیگر مانده و یا ظرف‌شویی که خراب است و پر از وسایل کثیف است نمی‌تواند رضایت مشتری شما را جلب کند.

سعی کنید خانه را تا زمانی که کاملاً آماده نشده نشان خریدار ندهید.

● با خریدار به دیدن خانه نپردازید زمانی که مشتری به خانه شما آمده دلیلی ندارد به دنبال وی خانه خود را بازدید کنید! این کار شما حس اضطراب را در وی ایجاد کرده و باعث آزارش می‌شود. باید اجازه دهید تا خریدار ملک شما را با آرامش و سر فرصت ببیند. اگر فکر می‌کنید اظهارنظر خریدار در مورد خانه شما می‌تواند منجر به ناراحتی‌تان شود، به مشاور املاک خود اعتماد کنید و در زمان بازدید خانه در آن حضور نداشته باشید.

تماس با وکیل پایه یک دادگستری در مورد فروش ملک

● تمامی امکانات خانه خود را بازگو کنید .مهم است که خریدار بداند ملک شما تا مترو تا فروشگاه و دیگر امکانات رفاهی تا چه حدی فاصله دارد. تنها اکتفا نکنید به داشتن پارکینگ و انباری ملک خود! یادتان باشد اگر در خانه خود تعمیراتی انجام داده‌اید که منجر به بهبود کاربری آن شده همه را بازگو کنید.

● قبل از آنکه خانه‌ای برای اسکان خود نیافته‌اید دست به فروش نزنید. قبل از آنکه خانه‌ای برای خود نیافته و معامله نکرده‌اید خانه خود را نفروشید. اول وضعیت اسکان خود را مشخص کنید بعد دست به فروش ملک بزنید تا از مشکلات بعدی در امان باشید.

● قرارداد فروش ملک ممکن است به صورت عادی یا رسمی تنظیم شود. قرارداد رسمی،‌ قراردادی است که طی سند رسمی و با حضور طرفین در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می‌شود اما اسناد عادی ممکن است در دفاتر مشاورین املاک یا به صورت شخصی بین طرفین تنظیم شود.

نکات مهم فروش ملک

موسسه حقوقی و داوری فرهنگ تفاهم آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی ملکی و معرفی وکیل ملکی متخصص و مجرب به شما عزیزان می باشد.

● معامله با بنگاه های مجوز دار: تا جایی که ممکن است با بنگاه املاکی فاقد پروانه کسب و کد رهگیری خودداری کنید زیرا وقتی معامله ای در آنجا به شکل قانونی ثبت شود احتمال کلاهبرداری در آن کمتر است.

مزیت کد رهگیری این است که اگر فردی بخواهد یک ملک را به چندین نفر بفروشد، تخلفش محرز می شود و از انجام آن جلوگیری خواهد شد. مزیت دیگر آن جلوگیری از معاملات کاذب مسکن به‌منظور افزایش مصنوعی قیمت‌هاست.

● باید از در اختیار گذاشتن اسناد و مدارک معتبر خود مانند شناسنامه، گذرنامه، اسناد و مدارک زمین، خانه، مغازه، جواز کسب و … به افراد اکیداً خودداری نمائید.

تماس با وکیل پایه یک دادگستری در مورد فروش ملک

● معاملات احساسی: معاملاتی که برگرفته از برنامه و روش معاملاتی نیست با احساس سر و کار دارد و به علت اینکه برای این معاملات از تفکر و تعقل استفاده نشده عموما زیان آور هستند. احساسات گوناگونی می تواند در معاملات دخیل باشد اما یک نکته در تمام احساسات معامله گران یکسان است، تمامی معاملات احساسی منجر به ضرر میگردند. احساس غالب، در اکثر موارد طمع برای کسب سود بیشتر است. در حالی که جلوگیری از ضرر نکته مهم تری است. احساسات خود را بشناسید و در زمان خرید کردن تا حد امکان آنها را کنترل کنید.
به نظر ما از آن جایی که فروش ملک و املاک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورت عدم رعایت نکات مهم و احتیاط لازم ممکن است منجر به خسارت ها و ضرر های زیادی به فروشنده شود لذا اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید یا تجربه لازم را ندارید بهتر است از کمک و راهنمایی یک مشاور املاک با تجربه و یا وکیل دادگستری در زمینه املاک و فروش آن ها بهره بگیرید.

در صورت لزوم همکاران و مشاورین حقوقی ،همچنین وکلای پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی و داوری فرهنگ تفاهم پاسخگوی سوالات احتمالی شما خواهند بود و می توانند به شما در زمینه فروش ملکتان کمک کرده و از این طریق دغدغه های شما را مرتفع سازند.

وکالت و مشاوره تخصصی با وکیل

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »