موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

رابطه نامشروع از طریق پیام
رابطه نامشروع از طریق پیام

رابطه نامشروع از طریق پیام

آیا رابطه نامشروع از طریق پیام ها اثبات می شود؟ 

یکی از دعاوی خانوادگی که امروزه مطرح می شود و علت خیلی از جدایی ها و طلاق زوجین می باشد رابطه نامشروع است، رابطه نامشروع به صورت کلی از جرایم منافی عفت محسوب می‌شود و از این جهت که موجب برهم زدن نظم و عفت عمومی می باشد نیاز به شاکی خصوصی هم ندارد.

وکیل پایه یک دادگستری در مورد رابطه نامشروع از طریق پیام

و حتی اگر شاکی خصوصی هم داشته باشد و رضایت دهد باز هم مجازات فرد از بین نمی‌رود بلکه فقط از جهات تخفیف در مجازات محسوب می شود.

 اثبات رابطه نامشروع از جمله مواردی است که به آسانی امکان پذیر نیست بنابراین بهتر است در این زمینه از کمک و راهنمایی یک مشاور حقوقی یا وکیل دادگستری بهره بگیرید ما نیز در این نوشتار قصد داریم شما را با تعریف رابطه نامشروع و نقش پیام ها در اثبات این رابطه آشنا کنیم.

رابطه نامشروع چیست؟

 همان‌طور که می‌دانیم رابطه نامشروع در مقابل رابطه مشروع قرار می گیرد ، اگر بین زن و مردی که به سن بلوغ رسیده اند رابطه ای خارج از حدود متعارف و حد و حدود قانونی و شرعی شکل بگیرد ،بدون اینکه صیغه عقدی جاری شده باشد، آن رابطه نامشروع تلقی می شود که می تواند شامل زنا ،بغل کردن ،بوسیدن ،کافی شاپ و مواردی از این قبیل باشد.

وکیل پایه یک دادگستری در مورد رابطه نامشروع از طریق پیام

قابل توجه این است که رابطه نامشروع و اثبات آن به هیچ وجه مهریه را از گردن مرد ساقط نمی کند و در صورت اثبات این رابطه باز هم مرد موظف به دادن مهریه می باشد

علاوه بر این آقایان باید دقت کنند که از روی شک، توهم، خیال پردازی، و حساسیت‌های بیش از حد این اتهام را نسبت به همسر خود مطرح نکنند چون در صورتی که نتوانند ادعای خود را در دادگاه ثابت کنند و ادله کافی برای اثبات آن نداشته باشند، زن  می تواند طبق قانون ادعای حیثیت کند و از شوهر خود شکایت نماید.

نکته دیگر نیز  این می باشد که در صورتی که مرد همسر خود را با دیگری در حالت زنا ببیند می‌تواند آن فرد را به قتل برساند البته لازمه این امر اثبات شرایط زنا است و لازم است که مدارک کافی برای اثبات این ادعا داشته باشد تا مجازات نشود. 

توجه داشته باشید که در خلوت بودن با نامحرم در قانون جرم نیست حال چه در منزل باشد یا وسیله نقلیه یا هر جای دیگر.

وکیل پایه یک دادگستری

اثبات رابطه نامشروع از طریق پیام 

همانطور که قبلا هم بیان کردیم اثبات رابطه نامشروع امر بسیار مهم و حساسی می‌باشد بنابراین فرد نباید از روی شک و تردید، توهم، یا حساسیت های بیجا  چنین اتهامی را به دیگری بزند.

بلکه باید برای اثبات ادعای خود دلایل کافی و مثبته داشته باشد که این دلایل می تواند اقرار، شهادت شهود و یا سایر ادله دیگر باشد.

شاید برای شما هم این سوال پیش امده باشد که آیا پیام هایی که بین دو فرد رد وبدل شده اند می توانند بیانگر رابطه نامشروع باشند و حتی اگر این چنین بوده باشد آیا توان اثبات این رابطه را دارند و قاضی می تواند صرفا به خاطر وجود تعدادی پیام، حکم به رابطه نامشروع صادر کند و از این طریق به مجازات فرد بپردازد یا خیر؟ به عبارت دیگر آیا امان اثبات رابطه نامشروع از طریق پیام ها وجود دارد یا خیر؟

وکیل پایه یک دادگستری در مورد

یکی از مواردی که برای اثبات هر جرمی و حتی رابطه غیر قانونی کاربرد دارد بحث علم قاضی می باشد بدین معنی که اگر قاضی پرونده براساس شواهد یا امارات ونشانه هایی که در پرونده وجود دارد به این نتیجه و علم برسد که فردی مجرم می باشد یا نمی باشد می تواند براساس علم خود حکم صادر کند.

بنابراین مواردی از قبیل پیامک، اسکرین شات، عکس و موارد دیگر دلیل تلقی نمی شوند و نمی توان صرفا به خاطر وجود تعدادی پیام بین دو نفر که نامحرم هستند حکم به اثبات رابطه نامشروع داد تنها نقشی که این پیام ها دارد این است که اماره و نشانه تلقی می شوند ومی توانند به عنوان علم قاضی و از طریق غیر مستقیم نقش اثباتی داشته باشند.

وکالت و مشاوره تخصصی با وکیل

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »