موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

عطاء و کمک مالی که معمولا توسط دولت ها و جهت افزایش رفاه عمومی جامعه است یارانه یا سوبسید نام دارد.
عطاء و کمک مالی که معمولا توسط دولت ها و جهت افزایش رفاه عمومی جامعه است یارانه یا سوبسید نام دارد.
عطاء و کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده شده و جهت افزایش رفاه عمومی جامعه بوده که نام دیگر یارانه یا سوبسید می باشد. یارانه سود اقتصادی است که معمولاً دولت‌ها به تولیدکنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی کشورها پرداخت می‌کنند و این یارانه‌ها ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد.

تعریف یارانه و انواع آن

یارانه با هدف کمک مالی برای بهبود زندگی افراد جامعه و افزایش رفاه عمومی مردم می‌باشد. یارانه سود اقتصادی می‌باشد که اکثرا دولت‌ها برای تقویت بازار رقابتی کشورها پرداخت می‌نمایند و انواع یارانه‌ها شامل مستقیم یا غیرمستقیم می‌باشد.

تماس با وکلای پایه یک دادگستری در مورد انواع یارانه

انواع یارانه شامل دو توع صادراتی و داخلی می‌باشد. یارانه‌های صادراتی شامل یکسری مساعده قابل تفویض نزد شرکت‌هایی می‌باشد که دولت به شرط صادر نمودن محصولاتشان این یارانه‌ را در اختیار این شرکت‌ ها قرار خواهند داد. همچنین یارانه‌های داخلی نیز کمک و یاری است که به صورت غیر مستقیم به مردم آن کشورپرداخت می‌شود.

جداسازی یارانه

کلیه افراد یارانه بگیری که به دلیل متارکه (طلاق) از خانواده جدا شده می توانند با همراه داشتن مدارک هویتی کارت ملی، به مراکز پلیس +۱۰ سراسر کشور مراجعه کرده درخواست جداسازی یارانه را ثبت نمایند و پس از آنکه درخواست در سامانه رفاهی ثبت گردید نسبت به ثبت حساب جدید بابت فعال سازی حساب یارانه ای خود در یکی از بانک های معتبر موجود اقدام نمایند.

تماس با وکلای پایه یک دادگستری در مورد انواع یارانه

نحوه جداسازی یارانه بعد از طلاق

گاها تعدادی از زوج ها به دلیل یکسری شرایط و مشکلات مختلف از جمله اختلافات خانوادگی و … تصمیم بر طلاق می‌گیرند. در صورتی که این شرایط به وجود بیاید یکی از دغدغه ها و مسائل آن ها انتقال یارانه است که پس از صدور حکم طلاق از سوی دادگاه زن می‌تواند برای جداسازی یارانه بعد از طلاق اقدام نماید و از سرپرستی همسر خود خارج شود.

برای  جداسازی انواع یارانه یکسری شرایط و مدارک مورد نیاز است که به شرح ذیل می‌باشد:

  • ارائه مدارک و اسناد لازم که شامل اصل شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی همه مدارک ذکر شده.
  • مراجعه به دفتر و مراکز پلیس +۱۰ در اطراف محل سکونت خود.
  • تحویل مدار ذکر شده به مسولین در دفاتر پلیس +۱۰
  • جدا کردن و درج نمودن مشخصات متقاضی در در سامانه رفاهی، به واسطه مسئولین پلیس +۱۰
  • مراجعه نمودن فرد متقاضی (به عنوان سرپرست جدید خانوار) به شعبه بانک مورد نظر بابت بازگشایی حساب و ثبت شماره حساب بانکی در سامانه رفاهی از طریق آدرس سایت refahi.ir

تماس با وکلای پایه یک دادگستری در مورد انواع یارانه

پس از انجام مراحل فوق الذکر زن یا مرد بلافاصله باید حساب جدیدی در یکی از شعب بانکی برای خود ایجاد کند تا بتوانند برای دریافت یارانه از آن استفاده نمایند، در غیر این‌صورت یارانه به آن ها پرداخت نخواهد شد.

آیا زوجه می تواند پس از طلاق یارانه فرزند را از حساب پدرش جدا کند؟

بله ، زوجه با مراجعه به دادگاه و با ارائه مدرک مبنی بر اینکه کلیه مخارج فرزند در حال حاضر با مادر می‌باشد و از جانب زوج نیز نفقه ای بابت زندگی و هزینه های فرزند خود پرداخت نمی شود یارانه فرزند تحت خضانت خود را از حساب زوج جدا نماید.

مدت زمان انتقال یارانه

برای انتقال یارانه زمان مشخصی وجود ندارد اما به صورت تقریبی می‌توان گفت که حدود یک تا دو ماه زمان صرف می‌شود تا اشخاص متقاضی بتوانند یارانه خود را جدا و دریافت نمایند.

آیا افراد مجرد می‌توانند یارانه خود را جدا نمایند؟

با توجه به اخبار و گفت و شنود های اخیر که در رابطه با بحث جداسازی یارانه افراد مجرد به وجود آمده بود اگر یکی از فرزندان یک خانواده به سن قانونی ۱۸سال رسیده باشد و تمایل نداشته باشد که یارانه ای که دریافت می‌کند جمعا به حساب سرپرست خانواده واریز شود، می‌تواند در سایت هدفمندیسازی ارانه‌ها، درخواست جداسازی خود را ثبت نموده و خود را به عنوان یک خانوار مجزا اعلام نماید؛ هیچ منع قانونی برای این موضوع وجود ندارد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر فرزند تازه ای در یک خانواده به دنیا آمده باشد نیاز به ثبت نام جدید در سامانه هدفمند سازی یارانه ندارد و سازمان ثبت احوال به صورت خودکار تغییر در تعداد اعضای یک خانوار را به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می نماید و سازمان هدفمندسازی انواع یارانه با توجه به آمار جدید و بروز سیستم ها و تعداد افراد خانوارهارا به روز رسانی می‌نماید.

نحوه انتقال یارانه بعد از فوت سرپرست خانواده

۱)برای قدم و مرحله اول نیاز است که یکی از اعضای خانواده که سرپرست جایگزین شخص متوفی می‌باشد به اداره هدفمندسازی یارانه مراجعه نموده و اطلاعات و آمار به روز و دقیق را ارائه نماید.

۲) برای مرحله دوم سرپرست جایگزین باید با تمام مدارک موجودی که گواه فوت سرپرست سابق است و مدارک کامل و جدید خود (سرپرست جایگزین) به نزدیک ترین دفتر پلیس +۱۰ محل سکونت خود مراجعه نموده و با ارائه مدارک شناسایی و هویتی خود کامل سرپرست جدید خانوار را ثبت نماید.

۳) در مرحله سوم تغییردادن حساب بانکی برای سرپرست جدید که میتواند مادر یا یکی دیگر اعضای خانواده باشد باید به یکی از شعب بانکی که حساب یارانه سرپرست قبلی در آن بنک بوده مراجعه نموده و حساب جدیدی را به نام خود با هدف واریز یارانه بازگشایی نموده و در سامانه refahi.ir ثبت نماید.

۴) تمامی بانک هایی که وجه یارانه به آن واریز میشده موظف اند در شرایطی که حساب متوفی  دجار مسدودیت بوده و وجهی به عنوان یارانه در آن جمع شده  پس از آنکه حساب جدیدی برای سرپرست جدید که در سامانه refahi.ir به ثبت رسید مبلغ مزبور را از حساب متوفی به حساب سرپرست جدید خانوار منتقل نمایند.

یکی از نکاتی که در رابطه با موضوع تعیین سرپرست بسیار حائز اهمیت است این است که بازماندگان متوفی در سریع ترین حالت موجود نسبت به اصلاح اطلاعات قدیمی خانواده خود اقدام نمایند چرا که ممکن است، مهلتی که سازمان هدفمندسازی یارانه برای اجرای این کار اعلام نموده به پایان برسد.

موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم با دراختیار داشتن وکلای متخصص پایه یک دادگستری و سابقه درخشان در زمینه‌های مختلف حقوقی می‌تواند شما را در مشکلات حقوقی و دستیابی به نتیجه ای موفق در پرونده‌های حقوقی خود راهنمایی و مشاوره نماید. 

مشاوران و کارشناسان مجرب و وکیل پایه یک دادگستری فرهنگ تفاهم همواره آماده خدمت رسانی در حوزه حقوقی به شما عزیزان می‌باشند.

سوالات متداول

آیا افراد میتوانند بعد از متارکه یارانه خود را ازهمسر سابق خود جدا نمایند؟

بله، کلیه افراد یارانه بگیری که به دلیل متارکه (طلاق) از خانواده جدا شده می توانند با همراه داشتن مدارک هویتی کارت ملی، به مراکز پلیس +۱۰ سراسر کشور مراجعه کرده درخواست جداسازی یارانه را ثبت نمایند.

جداسازی یارانه فرزندی که تحت حضانت مادر هست امکان پذیر می‌باشد؟

بله، زوجه با مراجعه به دادگاه و با ارائه مدرک مبنی بر اینکه کلیه مخارج فرزند در حال حاضر با مادر می باشد می‌تواند درخواست جداسازی یارانه فرزند از پدرش را ثبت نماید.

از چه طریقی باید برای تغییر یا ثبت اطلاعات برای دریافت یارانه اقدام نمود؟

برای ثبت یا تغییر اطلاعات افرادی که ماهانه یارانه دریافت می‌کنند باید به سایت refahi.ir مراجعه نمایند.

میانگین امتیاز این مقاله
۴.۷/۵

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »